Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Politický program NEPOLITIKA, aneb bez pozlátka část I.

  Zpověď politika, který nesnáší politikaření. Aneb, mám volební program, ačkoliv nejdu do voleb. Jak to vidím já.

Politika jako taková by mohla být all right. Pokud však převládá politikaření je to foul play. Sám jsem naskočil do rozjetého vlaku hnutí ANO a díky této značce, to musím přiznat, a taky díky partě lidí, která se sešla v Liberci kolem Tibora, jsem dojel do stanice magistrát města Liberce.

Než jsem se stačil rozkoukat, byl jsem jmenován náměstkem primátora. A nežli jsem prohlédl, ovšem nikdy nepochopil a ani nechci chápat jednání některých politiků, je tu konec funkčního období. O čem to je? Zatímco politika je správa věcí veřejných, politikaření je prosazování svého ega. Ať to stojí, co to stojí. Politikaření mě osobně bylo vždy cizí, ale to by měli posoudit jiní. Proboha, jenom ne politici, nebo aktivisti!!! Ti jsou hlavní brzdou rozvoje společnosti.

Možná, že jsem nepracoval tak, jak si političtí kolegové představovali. Mám svůj rozum, svůj úsudek a to se nenosí v této době. Takže po čtyřech letech konec s politikou. Každopádně je to další zkušenost v mém životě. Není čeho litovat. Byl jsem součástí dobrovolně a svým způsobem rád. Slovy klasika, co tě nezabije to tě posílí.

Protože jsem nahlédl pod pokličku a řídil důležité odbory města, není mi budoucnost Liberce lhostejná. Proto jsem připravil program do voleb, ačkoliv nejsem na volebním lístku. Program se nedá nějak napsat, popřípadě opsat,, jako jistá malá žena opsala cosi o králících z klobouku. Program se musí cítit, ctít a měl by být jasný. Takzvaně bez "keců".

Mám jistou zkušenost, že cokoliv řeknu na fóru, brzy se stane hitem nějakého kandidáta, a tak raději mlčím. Jen pro zajímavost, kdysi jsem se zmínil o rozpočtovém určení daní a jak by se dalo řešit ve prospěch Liberce. Zanedlouho s tím vyšel, jako s objevem roku, kandidát do senátu. Že nakonec neuspěl ani s kandidaturou ani se svým pojetím mého nápadu, to je věc jiná. Jako mnoho jiných věcí, i z tohoto tématu udělal paskvil. Je to takový břídilský slibovač. A tak sliboval, ale břídilsky nic nevykonal.

Svůj program tedy "dávám na papír" a uvidím, kolik zlodějíčků se najde a začne „tunelovat“ programové priority, které vám předložím ve svém volebně nevolebním programu.

Každopádně první a důležitou myšlenku chci sdělit hned. Pokud je politik zvolen a má na to aby přemýšlel samostatně, je důležité si všechny informace důsledně prověřit.

Když jsem naskočil na pozici náměstka, bylo mi podsouváno, starými politickými dinosaury a hlavně aktivistickou částí Liberecké společnosti, abych vyměnil některé úředníky. Ti, kterých se to nejvíc týkalo, jsou ti, co nejvíc "makají" pro město. Nad rámec svého pracovního času, svých povinností.

Jak říkám, mám svůj rozum a dle toho jsem konal. Jsem rád, že mnou spravované odbory jsou špičkou ve výkonu své činnosti. Pokud někdo, jakýkoliv politik, bezmyšlenkovitě propadne personálním čistkám, je to jeho vůle. Ale hlavně, je to jeho malost, že se důkladně neseznámil s činností těchto lidí. Osobně mohu poděkovat vedoucím gesčně příslušných odborů za velmi dobrou spolupráci.

Tak příště naostro, bez keců o programu.

Autor: Tomáš Kysela | neděle 8.7.2018 20:09 | karma článku: 8,53 | přečteno: 208x
  • Další články autora

Tomáš Kysela

Demokracie jako prase.

Nechci urážet to inteligentní zvíře a demokracii už vůbec ne. V luzích Českých se však toto připodobnění užívá často. Tak jsem si dovolil též.

13.12.2019 v 20:14 | Karma: 34,61 | Přečteno: 1123x | Diskuse| Politika

Tomáš Kysela

Dav dostal pocit, že tvoří budoucnost.

V úterý se konalo shromáždění lidí na Václavském náměstí. Proč? Nemají rádi Babiše. Ptám se znovu, proč? První důvod je vždy zástupný. Teprve ten druhý je ten pravý.

11.12.2019 v 18:37 | Karma: 42,14 | Přečteno: 2180x | Diskuse| Politika

Tomáš Kysela

Už jsem viděl hada čůrat, koně zvracet i komediantskou maringotku na ruby.

Ale tohle, to je síla, na to by nepřišel ani velký soudruh Milouš Jakeš. Dokonce ani ten svazák Štěpán, by takovou blbost nevymyslel. Jak říkala naše třídní: „Čeho je moc, toho je příliš“.

13.10.2019 v 8:00 | Karma: 40,64 | Přečteno: 2130x | Diskuse| Ostatní

Tomáš Kysela

Je smutný, že nechci ztratit svou rasu

Censura je tady. Bude opět samizdatová literatura? Budeme se opět bát říci co si myslíme? Kam se to řítíme!?!

7.10.2019 v 5:00 | Karma: 37,18 | Přečteno: 1095x | Diskuse| Společnost

Tomáš Kysela

Nejsem Gretén

Ukradli jste mi stáří. Nejsem aktivista, nejsem xenofob, jsem obyčejný důchodce. Ale už vážně pěkně naštvanej!

29.9.2019 v 8:00 | Karma: 44,18 | Přečteno: 2571x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Za výbuchy ve Vrběticích stojí Rusko. NCOZ kvůli nespolupráci kauzu odložila

29. dubna 2024  11:12,  aktualizováno  14:24

Kriminalisté z Národní centrály proti organizovanému zločinu (NCOZ) odložili případ výbuchů skladů...

Macron nabízí sdílení jaderných zbraní pro obranu EU, nechce být vazalem USA

29. dubna 2024  14:08

Důvěryhodná evropská obrana by měla jít nad rámec ochrany, kterou už poskytuje Severoatlantická...

MF DNES má nominaci na Novinářskou cenu. Zaujal rozhovor s trampem na koni

29. dubna 2024  14:07

Nadace OSF zveřejnila seznam nominovaných na Novinářskou cenu 2023. V soutěžní kategorii Regionální...

Náraz do stromu odmrštil auto přes silnici, řidička nadýchala více než promile

29. dubna 2024  14:03

Opilá řidička havarovala v sobotu nad ránem na Jindřichohradecku. Po několika nárazech do stromů...

  • Počet článků 24
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 843x
Život máme jen jeden a máme ho až do smrti. Tak se s tím snažím nějak vyjít. Držitel titulu balónový vzduchoplavec.

Seznam rubrik